اساس این بازی، سوء استفاده از کسانی است که حساب کاربری خود را
رها کردهاند، فرصت سر زدن به بازی را ندارند، درک درستی از بازی ندارند و
یا قصدشان صرفا کم نیاوردن از پسر همسایه است!
حتما شما هم میدانید که مدتی است که
روی اکثر تلفنهای همراهی که دسترسی به اینترنت همراه دارند، بازی جنگ
قبایل به یکی از ارکان اولیهی سرگرمی تبدیل شده است.
اگر کمی به این قضیه فکر کنیم و در نظر
داشته باشیم که این بازی، یک بازی آنلاین با تعداد بازیکنهای بالا است،
شاید این مسئله که پسرخالهی ده یا یازده سالهی شما نیز این بازی را روی
دستگاه خود دارد، چندان هم بد نباشد. اگر یک نکته را بخواهید راجع به این
بازی بدانید، باید این باشد که اساس این بازی، سوء استفاده (یا میتوان
بهتر بیان کرد، بهترین استفاده) از کسانی است که حساب کاربری خود را رها
کردهاند، فرصت سر زدن به بازی را ندارند، درک درستی از بازی ندارند و یا
قصدشان صرفا کم نیاوردن از پسر همسایه است!
به عنوان نویسندهی این مقاله، فرض را بر این میگذارم که خواننده، حداقل
با کلیات بازی آشنایی دارد، زیرا که توضیحات ابتدایی را در تک تک سایتهای
دانلود میشود یافت، و نیازی به اشاره هم نیست که به هیچ عنوان دردی از
بازیکن دوا نمیکند. نتیجتا نیازی به آوردنشان نیست.
بنابراین به همین مقدمهی خلاصه اکتفا میکنم و سعی میکنم به نکاتی اشاره
کنم که با استفاده از آنها میتوانید به راحتی سطح بازی خود را افزایش
دهید. در اینجا سعی میشود نکات گفته شده، مختص یک سطح خاص از بازی نباشد.
این بازی دو رکن دارد، دفاع و حمله. اما
نکاتی هست که در این دو دسته بندی جای نمیگیرند. پیش از پرداختن به دو
مقولهی دفاع و حمله، چند مورد از این نکات را بررسی میکنیم.
1- الماس:
به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ الماسهایی که در بازی، در قالب پاداش
اچیومنتها، حذف کردن موانع (سنگ، گیاه، جم باکس) یا پرداخت هزینهی آن به
دست میآورید، شاید مهمترین عامل در سرعت پیشرفت شما در بازی باشند. اما
به راحتی نیز میتوانید آنها را هدر دهید. در این جا منظور از پیشرفت،
تمام کردن ساخت ساختمانها، یا پایان آموزش نیروها نیست، منظور به دست
آوردن کارگرهای جدید است.
بدیهی است که یکی از مهمترین عوامل پیشرفت شما همین کارگرها هستند. پس سعی
کنید الماسهایتان را برای هیچ چیز جز کارگرها خرج نکنید. تعدادی اچیومنت
کلیدی در بازی وجود دارد که به عنوان پاداش، تعدادی زیادی جم به شما خواهند
داد. چند مورد از آنها عبارت اند از:
رساندن تعداد جام ها به 1250
وارد شدن به لیگ کریستال (رساندن جام به 2000)
به دست آوردن 150 ستاره در جنگهای قبیلهای
اهدا کردن 20000 واحد نیرو در کلن و …
2- کارگرها:
در این بازی بیرحمترین کارفرما باشید.
همیشه برای پایان کار کارگرها و مقدار منابعی که در اختیار دارید، برنامه
داشته باشید. بیکار بودن کارگرهای شما تنها به معنی کند شدن بی دلیل
پیشرفت شماست.
3- آزمایشگاه:
دقیقا توضیح مورد بالا، برای آزمایشگاه هم
صادق است. با اینکه مستقیما به پیشرفت (اگر پیشرفت را تنها افزایش سطح در
بازی در نظر بگیریم) ارتباطی ندارد، اما داشتن نیروهای قویتر، به معنی
پیروزیهای بهتر و پر سودتر، و نتیجتا داشتن منابع بهتر برای خرج کردن است.
4- اکسیر سیاه:
شما با خانهی اصلی سطح هفت، میتوانید
مخزن لازم برای نگهداری اکسیر سیاه را ساخته و شروع به جمع کردن آن کنید.
پیشنهاد میشود که سریعا برای جمع کردن ده هزار اکسیر لازم برای ساخت
باربرین کینگ اقدام کنید.
5- برای ارتقاءها اولویت داشته باشید!
هیچوقت معدن های طلا و اکسیر ( معمولی )
را در اولیت قرار ندهید. آن ها را تا چیزی حدود سطح 7-8 ارتقاء دهید، سپس
اگر موردی پیش آمد که برای مثال کارگیر بیکاری در اختیار داشتید و منبع
کافی نداشتید، آنوقت به فکر ارتقاءشان باشید.
به خاطر داشته باشید که ساختمانهای به مراتب مهمتری در اختیار دارید.
اولویتها را به صورت قطعی نمیتوان مشخص کرد، اما میتوان ” کمپ
سربازها”،قلعه، آزمایشگاه و مخزنها را به عنوان مواردی که شرایط داشتن
اولویت بالا را دارند؛ نام برد.
6- رسیدن به اچیومنتهای 1250 یا 2000 جام:
به عنوان یک پیشنهاد و تجربهی شخصی در
این زمینه، میتوانید در حین پروسهی رسیدن به این مقدار جام، همیشه مخازن
خود را خالی نگه دارید که حملات کمتری به شما صورت بگیرد.
7- کلن خوب:
سعی کنید یک عضو خوب برای یک کلن خوب باشید. به بقیه لطف کنید تا زمانی که
خودتان درخواست دادید، جواب بگیرید. اگر میبینید که در کلنی که در آن حضور
دارید، درخواست نیرو داده نمیشود، یا درخواستهای شما پُر نمیشوند،
دلیلی ندارد وقت تلف کنید. توجه داشته باشید که بیشمار کلن دیگر وجود دارد.
یک پیشنهاد: مگر برای رسیدن به
اچیومنتهای مربوط به جام برای کسب الماس، سعی کنید تا زمانی که به
اندازهی کافی قدرتمند نشدهاید، به لیگهای خیلی بالا نروید. لیگ پیشنهادی
برای منابع، لیگ سیلور 2 خواهد بود.
دفاع
مسلما از “دفاع ” تصویری در ذهنتان دارید،
اما اینجا قصد من این است که اشتباهات این تصورات را برطرف کنم. در دفاع
کردن، اولویت اول شما میبایست منابعتان باشند. باور کنید یا نه، خانهی
اصلی شما، هیچ اهمیتی ندارد (این مورد به هیچ عنوان راجع به جنگ قبایل صادق
نیست).
1- خانهی اصلی:
در مواقعی که منابعتان پر شده و به دلیل
نداشتن کارگر آزاد، یا هر دلیل دیگری نمیتوانید از آن استفاده کنید،
هوشمندانهترین کار ممکن و بهترین تکنیک دفاع از منابعتان، بیرون گذاشتن
خانهی اصلی از دیوارها، و بیمحافظت قرار دادن آن است. اگر این سوال در
ذهنتان پیش آمده باشد که چرا این حرکت هوشمندانه به حساب میآید، باید توجه
داشته باشید که با بیرون قرار دادن خانهی اصلیتان، هر کسی (بدون توجه به
سطح) میتواند در صورتی که حتی توانایی شکست دادن شما را نداشته باشد، یک
ستاره از شما بگیرد و حدود 10 تا از جامهای شما را کاهش دهد. اما این
شمایید که در این میان برد میکنید. با گرفتن یک ستاره از شما، بازی شما را
12 ساعت در حالت محافظت قرار میدهد و نتیجتا شما در مقابل کسانی که واقعا
توانایی شکست دادن شما و بردن تمامی منابعی که در دسترس است، ایمن
میشوید.
همچنین برای جبران جامهای از دست رفتهتان، -با وجود اینکه مقدار زیادی
نخواهد بود، و کاملا ارزشش را دارد- همیشه میتوانید سری به گزارشهای
دفاعتان بزنید و انتقام بگیرید!
2- کلن کَسِل:
اگر از قلعه به درستی استفاده شود،
میتواند مفیدترین عنصر برای شما در دفاع باشد. بهترین نیرو برای درخواست
کردن، (از نظر من) جادوگر است. دلیلش هم واضح است: قدرت بسیار بالا نسبت به
جایی که اشغال میکند و همچنین مولتی-تارگت بودن حملههای آن. در ردههای
بعدی هم به ترتیب، اژدها، والکیری، مینیون و آرچر خواهند بود. گرچه عملا هر
نیرویی –حتی هیلر، که میتواند هوای ساختمانهای شما را داشته باشد– کمک
خواهند کرد. اما همگی آنها برای دفاع به یک اندازه تاثیر گذار نیستند.
بهترین محل برای قرار دادن قلعه، دقیقا در
وسط زمینتان خواهد بود. به طوری که محدودهی قلعه، داخل دیوارهای شما
باشد. در این صورت اگر دشمن وارد دیوارهای شما شد، به سختی با دیدن چند
جادوگر که از قلعه برای دفاع بیرون میآیند، شگفت زده خواهد شد و احتمالا
دیگر موقعیتی برای بیرون کشاندن نیروهای درون قلعهی شما، و از بین بردن
آنها ندارد. گرچه باید توجه داشت که با وجود اینکه بهترین جای قلعه، در
قلب دهکدهی شماست، اما این کار تقریبا تا زمانی که خانهی اصلی خود را به
سطح 8 ارتقاء ندهید، به دلیل کمبود دیوارها، امکان پذیر نیست. در این شرایط
شما میبایست نگاهی به گزارشات دفاع اخیر خود بیاندازید و ببینید آیا
قسمتی از دیوارهای شما هست که بیشتر حملهها از آنجا صورت گرفته باشد؟
اگر چنین جایی را یافتید، قلعه را جایی قرار دهید که محدودهی آن، داخل
دیوار آنجا باشد. به طوری که هنگامی که دشمن از آن محل مورد علاقه و به
نظر ضعیفتر وارد شود و از دیوار عبور کند، نیروهای داخل قلعه به دفاع
بپردازند.
توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از
قلعهی خود به عنوان مهمترین عنصر دفاعی بهترین بهره را ببرید، هیچگاه
ساختمانی را در گوشههای نقشه، و دور از محدودهی ساختمانهای دفاعی قرار
ندهید. زیرا دشمن میتواند با بیرون کشیدن نیروهای شما از قلعه، و به گوشه
آوردن آنها توسط تنها یک نیرو، به راحتی آنها را نابود سازد.
3- چینش:
هیچوقت از گشتن در سایتهایی که به شما
نقشههای مختلف ارائه میدهند دوری نکنید. گرچه در سطوح پایین، دست شما
برای خلاقیت باز نیست، اما باز هم این سایتها میتوانند مفید واقع شوند.
برای انتخاب یا ساخت یک چینش خوب همیشه چند نکته را باید در نظر داشته باشید:
الف- دور هر ساختمان دیوار نکشید:
به عبارت دیگر در یک سلول از دیوارها، سعی
کنید همیشه بیش از یک ساختمان باشد. شاید به نظر بیاید که در صورت استفاده
از این شیوه، دهکدهی شما غیرقابل نفوذتر است، اما با این کار به شدت در
مقابل حملاتی که با ” هوگ “ها صورت میگیرند آسیب پذیر خواهید بود و همچنین
جایی برای قرار دادن تلههایتان درون دیوارها نخواهید داشت.
بدیهی است که همچنین نباید یک لایه دیوار
کشید و همهی ساختمانها را بدون سلولهای مختلف در آن جای داد. (گرچه در
اوایل بازی، غیر قابل اجتناب است).
ب- به اهمیت ساختمانهای دفاعی توجه کنید:
مورتار: هیچگاه “مورتار”ها را در
دسترس قرار ندهید. مورتارها بهترین ابزار شما برای مقابله با حجم بالای
ارچرها و بربرها هستند. آنها را طوری قرار دهید که محدودهی آنها،
بیشترین فضای ممکن را پوشش دهد. اگر یک مورتار دارید، آن را در قلب دهکده
نگه دارید، اگر دو عدد دارید، آنها را موازی در دو طرف قرار دهید و نهایتا
اگر 3 عدد از آنها را در اختیار دارید، سعی کنید از آنها مثلثی-شکل
استفاده کنید تا بهترین پوشش را داشته باشند.
ویزارد تاور: ویزارد تاورها را
دست کم نگیرید! آنها عملکری مشابه به مورتارها دارند، فقط اینکه محدودهی
کوچتری را پوشش میدهند. این مورد آنها را برای محافظت از منابع مناسبتر
میکند. به کمک آنها میتوانید از شر گابلینها یا آرچرهایی که به منابع
شما چشم بد دارند، راحت شوید.
ایر دیفنس (ضد هوایی): بسیاری از
تازه واردها، این ساختمان دفاعی را به این دلیل که بر روی نیروهای زمینی
کاربردی ندارد، نادیده میگیرند و گاها حتا آنها را نمیسازند، که زمانی
که توسط ترکیب غولها و هیلرها مورد حمله قرار گرفتند، به سرعت از کردهی
خود پشیمان میشوند! ضد هواییها را به منظور پوشش دادن بیشترین فضای ممکن،
مانند مورتارها بچینید. توجه داشته باشید که در برههای از بازی حملات با
هیلرها و غولها به شدت رایج است. در این مرحله سعی کنید حتما ضد هواییهای
خود را در جای امن و دور از دسترس قرار دهید.
هیدن-تسلا: تنها مزیت تسلا نسبت
به آرچر تاور – غیر از آسیب دوبرابر به پکا – مخفی بودن آن است. پس توجه
داشته باشید که از مخفی بودن آن بهرهی کافی را ببرید. سعی کنید طوری دیوار
بچینید که جای تسلاها مشخص نباشند.
ایکس-بو: به دلیل اینکه این
ساخمان دو حالت عملکرد دارد (حالتی که فقط نیروهای زمینی را نشانه میگیرد
و محدودهی بزرگتری دارد، و حالتی که نیروهای هوایی را هم مورد حمله قرار
میدهد و محدودهی کوچکتری دارد)، جای مشخصی نمیتوان برای آن تعریف کرد.
اما معمولا به دلیل محدودهی زیاد، در داخلیترین لایهها گذاشته میشود.
اینفرنو تاور: مانند ایکس-بو دو
حالت دارد. یک حالت چند هدف را مورد حمله قرار میدهد و یک حالت دیگر که
تمامی نیروی آن روی یک هدف متمرکز میشود. اگر فرض کنیم که دهکدهی شما در
آن مرحله 5 لایه داشته باشد، لایهی سوم میتواند برای این ساختمان ایدهآل
باشد.
کنونها و ارچر تاورها همیشه در صفوف و لایههای اول دفاعی قرار میگیرند و توضیح خاصی ندارند.
ج- منابع خود را برای محافظت هر چه بیشتر پیش ویزارد تاورها نگهداری کنید. از کنار هم و در یک سلول قرار دادن آنها پرهیز کنید.
د- فضا برای تلهها را فراموش نکنید
بمب عادی و بمبهای بزرگ: آنها را جایی قرار دهید که احتمال میدهید آرچرها یا بربرها و گابلینها آنجا تجمع میکنند.
تخته پرش: در هنگاه استفاده از
این تلهها باید توجه داشته باشید که بهترین تاثیر آنها، هنگامی است که
نیروهای مهمتر را از صحنه خارج میکنند. پس آنها را هوشمندانه در کنار
ساختمانهای دفاعی بچینید تا از شر هوگها و غولها راحت شوید.
بمبهای هوایی: 2 نوع از این
بمبها به شما داده میشود. بمبهای قرمز آسیب کمتری وارد میکنند. اما محل
کاربرد آنها تقریبا یکسان است. توجه داشته باشید که این بمبها برای
نیروهای هوایی کاربرد دارند. و دشمن شما برای استفاده از نیروهای هوایی،
ابتدا سعی میکند که از دست ضد هوایی شما خلاص شود. نتیجتا شما میبایست
این بمبها را در 2 محل استفاده کنید:
در نزدیکی ضد هوایی، زیرا که دشمن سعی میکند ابتدا ضد هوایی را نابود کند،
و احتمالا از همانجا، هیلر، یا دیگر نیروهای هوایی را برای حمایت از
نیروهای زمینی وارد کند.
در محلی که از محدوده ی پوشش ضد هوایی خارج است و برای حملهی هوایی امن به نظر میرسد.
حمله
اولین مسئلهای که در این قسمت به آن
پرداخته میشود، دسته بندی انواع حمله، بر اساس هدف آنها است. به طور کلی
دو هدف از حمله میتوان داشت.
1- کسب منابع (غارت)
2- کسب جام (یا در موردجنگهای قبیلهای، کسب ستارههای بیشتر)
غارت:
غارت نمی کنید؟ اشتباه میکنید! به نظرم این جمله بهترین روش برای شروع این
بخش بود، چرا که بسیاری از بازیکنها اهمیت غارت را فراموش میکنند، و
برای کسب منابع در بازی، به معادن طلا و اکسیر بسنده میکنند. این نوع از
کسب منابع، مطمئنا، حتما، مسلما، و صد در صد بهترین روش برای پر کردن مخازن
شماست. گرچه اگر قصد دارید از طریق غارت درامد زایی کنید، میبایست وقت
بیشتری را آنلاین بگذرانید، اما مطمئنا (لا اقل در بازی) جواب میگیرید!
به یاد داشته باشید که در غارت، هدف ما کسانی هستند که سعی دارند با استفاده از معادن، منابع کسب کنند.
(در نظر داشته باشید که این دو عکس بالا،
به هیچ عنوان بهترین نمونههای موجود نمیباشند، گاهی اگر شانس با شما یار
باشد، حتی میتوانید چهارصد هزار از هر کدام از منابع هم فقط به همین شیوه
به دست آورید)
دربارهی نحوهی صحیح غارت کردن، نکاتی هست که توجه به آنها ضروری است. در اینجا به چند مورد اشاره میکنیم:
1- خرج نیروهای مورد استفاده برای غارت را پایین نگه دارید. (استفاده از نیروهای گران قیمت به صرفه نیست)
2- استفاده از گابلینها (تعداد، و نسبتشان با دیگرنیروها بسته به شماست)، الزامی است.
3- همیشه 4-6 عدد وال-بریکر همراه داشته باشید.
4- اسپل هیلینگ: با وجود اینکه استفاده
از اسپلها، با توجه به خرج بالای آنها، با اصل اول تداخل دارد، اما در
شرایط استثنایی (فرض بگیرید که منابع مورد نظر برای غارت، توسط ساختمانهای
دفاعی مانند ویزارد تاور و مورتار محافظت شود)، میتواند باعث بقای بیشتر
نیروهای شما شود. توجه داشته باشید تنها در صورتی از آنها استفاده کنید که
منابع موجود برای غارت، ارزش استفاده از اسپلها را داشته باشند.
5- صفحهی تلفن همرا یا تبلت شما قابلیت
مولتی تاچ دارد. از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از چند
انگشت، هنگام گذاشتن نیروها در میدان نبرد، ساختمانهای دفاعی را گیج کنید.
6- هم از نیروهای نزدیک-زن و هم از
دور-زنها استفاده کنید. (با توجه به اصل اول، انتخابهای ما محدود به
بربرها، آرچرها و گابلینها هستند.
7- بسته به سطح خود، برای اهداف مورد حمله
محدودیت تعیین کنید. برای مثال تصمیم بگیرید که در سطح حاضر، به بازیکنانی
که کمتر از 150 هزار منبع (از هر کدام) دارند، حمله نمیکنید.
8- برای مخازن نقشه نکشید. مخازن معمولا
در جاهای امن قرار داده میشوند. به دنبال طعمههای آسان باشید.
بازیکنهایی را انتخاب کنید که به دلیل خالی نکردن معادنشان، مقادیر زیادی
از منابع در اختیار دارند.
9- فرق معادن و مخازن پر و خالی را
بشناسید. برای مثال معادن اکسیر، در صورتی که مدت زیادی خالی نشده باشند،
اکسیر درونشان به رنگ بنفش پررنگ در خواهد آمد و یا معادن طلا، چیزی مانند
صندوق دارند که در صورت پر بودن، به معنی آن است که مدت زیادی ست که خالی
نشدهاند. این گونه معادن هدف اصلی ما برای غارت کردن هستند. در غارت هدف
ما نفوذ به دهکده و یا حتی شکست دادن حریف نیست. هدف اصلی معادنی است که
عمدتا بیرون از دیوارها قرار داده میشوند.
10- با اینکه در مورد بالا اشاره شد که
هدف، بردن نبرد نیست. اما گاهی خواهید دید که بازیکن، خانهی اصلی خود را
بیرون از دیوار ها و بدون محافظت قرار داده. در این مواقع قبل از این که
نیروهای خود را خالی کنید، 3-4 نیرو برای خانهی اصلی کنار بگذارید.
همچنین اگر مشاهده نمودید که پس از غارت منابع، آسیبی که وارد کردهاید
نزدیک 50 درصد است و همچنان نیرو در اختیار دارید، چند ساختمان دیگر را هم
تخریب کنید تا با یک ستاره، نبرد را پایان دهید.
11- از استفاده از قهرمانها نترسید.
باربرین کینگ و آرچر کویین را فراموش نکنید. از آن ها برای منحرف کردن
ساختمانهای دفاعی از نیروهایتان استفاده کنید.
12- اگر قصدتان این است که چند بار پشت سر
هم حمله کنید، این نکته را فراموش نکنید که اگر سربازخانهی شما، با وجود
پر بودن کمپ نیروها، همچنان در حال تعلیم نیرو باشد، هنگامی که از نیروهای
خود در نبرد استفاده میکنید، سربازخانه همچنان فعالیت خواهد داشت.
بنابراین می توانید حتی پس از استفاده از نیروهای خود، حدود 50 یا 60 نیروی آماده، بلافاصله پس از اتمام نبرد داشته باشید.
کسب جام:
تفاوت این گونه حملات به حملات در جنگهای
قبیلهای این است که برای کسب جام میتوان خسیس بود و با نیروهای عادی
حمله کرد، اما در این سری جنگها باید همه جوره از مخازن خود مایه بگذارید
تا بهترین نتیجه را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که جنگهای قبیلهای
فقط شما را تحت تاثیر قرار نمیدهند. اگر ببازید، مقدار جایزهای که به شما
تعلق میگیرد به شدت کمتر است.
در این دسته از حملات،می بایست با مفاهیم نسبتا جدیدی آشنا باشیم. برای مثال به موارد زیر دقت کنید:
Meat Shield
یا همان سپر بلای خودمان، در اکثر بازیهای مشابه وجود دارد و اینجا هم
استثنا نیست. نقش اصلی این نیروها، نه تخریب، بلکه دادن فضا به نیروهای
نامقاومتر، برای نابود کردن اهداف است. (البته این مسئله به هیچ عنوان به
این معنی نیست که خود این نیروها قابلیت تخریب ندارند) میت-شیلدهای شما، از
ابتدای بازی، به ترتیب به این شیوه خواهند بود:
بربر ها – غولها – پکا – گالم
میت-شیلدها به همراه حمایت توسط هیلرها، یا اسپل هیلینگ، بهترین دوام را خواهند داشت.
نکته: سعی کنید این دسته از نیروها را یک
سطح بالاتر از نیروهای به اصطلاح “اتکر” داشته باشید. (برای مثال، اگر
ویزارد و غولهای شما هر دو سطح چهار هستند، سعی کنید بین این دو، ابتدا
غولهای خود را به سطح 5 ارتقاء دهید).
Air Units
نیروهایی که قابلیت پرواز دارند، در برابر کنون (توپها) و مورتارها مصون
هستند، اما در برابر ضد هواییها به شدت آسیب پذیرند. اگر میبینید که
نمیتوان ضد هواییها را به راحتی از بین برد، زیاد روی آنها سرمایه گذاری
نکنید. گرچه اخیرا نیروی جدیدی به سربازخانهی اکسیر سیاه اضافه شده است
که میتوان به آن گالمِ پرنده گفت. (مسلما منظور این است که حکم سپر بلای
پرنده را دارد، ولی برای اطمینان از این که متن مبهم نشده، در پرانتز تاکید
کردم).
نکاتی که در این حملات باید به آنها توجه داشت عبارتاند از:
1- قلعهی دشمن را چک کنید! ابتدا سعی
کنید با یک سرباز ساده، ببینید که قلعهی بازیکن خالی است یا خیر. در صورتی
که نیرویی در قلعه وجود داشت، ابتدا سعی کنید همهی آنها را بیرون کشیده و
به گوشهای ببرید و نابود کنید. در بعضی شرایط هم که اسپل رعد و برق را در
اختیار دارید، میتوانید نیروهایی مثل ویزارد و آرچر را به کمک آن نابود
کنید.
2- هیچ وقت تعداد زیادی از نیروهایی مانند
ارچر و یا بربر را یک جا خالی نکنید. سعی کنید آنها را یکی یکی در فواصل
معین قرار دهید تا بمبها و دیگر موارد شناسایی شوند و باعث از بین رفتن
یکجای نیروهای شما نشوند.
3- هنگام استفاده از غولها، سعی کنید یکی
از آنها را جلوتر از بقیه بفرستید تا در صورتی که تلهای در راه باشد،
بیش از یک غول از دست ندهید.
4- وال-بریکرها را پس از رها کردن میت-شیلد رها کنید.
5- در برخی دهکدهها، مناطق مشکوکی به چشم
میخورد که بایستی با آنها با احتیاط برخورد کرد. اگر میبینید دیواری
باز است، جایی درون دیوارها خالی است و میتوانید نیروهای خود را آنجا
آزاد کنید یا از این قبیل موارد. نمیتوان با اطمینان راجع به این موارد
نظری داد، اما گاها میتوانید با یک نیروی کم ارزش، این مناطق را چک کنید.
توجه داشته باشید که نمیتوان به این روش اطمینان داشت.
6- استفاده از مواردی که جای شما را تنگ نمیکند و بسیار هم موثر هستند. مانند نیروهای قلعه، قهرمانها، اسپلها.
7- این مورد زیاد به استراتژی نبرد
ارتباطی ندارد، اما بسیار مهم است. سعی کنید در اولین فرصت قهرمانهای خود
را بسازید و همچنین آنها را به سطح 5 ارتقاع دهید تا قابلیتهایشان افزایش
یابد.
8- شما در مدت زمانی که در اختیار دارید،
باید سریعا تصمیم بگیرید که از کدام نقطه قصد حمله دارید. مواردی مانند سطح
دیوارها، اهمیت ساختمانهای دفاعیِ نزدیک، محل خانهی اصلی، محل قلعه را
در نظر بگیرید و بهترین نقطه را انتخاب کنید.
9- زمانی که نقطهی مناسب را برای حمله
انتخاب کردید، احتمالا متوجه میشوید که یک سری ساختمان در بیرون از
دیوارها قرار دارند، قبل از نفوذ به دیوارها، سعی کنید این ساختمانها را
نابود کنید (فقط چند ساختمان نزدیک محل مورد نظر برای ورود)، چرا که در
صورت عدم انجام این کار، نیروهایی که هدف مورد علاقه ندارند، از مسیر
دلخواه شما منحرف شده و ساختمانهای بیرون دیوار را یکی یکی تخریب میکنند و
عملا دور دهکده میچرخند.
سعی کردیم تا در این مطلب، هر آنچه
برای موفقیت در این بازی محبوب نیاز دارید بدانید را بگنجانیم. اما به هر
حال، اگر نکته یا سوالی به ذهنتان رسید، حتما در قسمت دیدگاهها مطرح کنید
تا به آن پاسخ داده شود. همچنین، اگر شما استراتژی یا قلق بهتری در هر بخش
از بازی سراغ دارید، و بدتان نمیآید بقیه هم از آن مطلع شوند، ما را در
جریان بگذارید. این مطلب به با تغییرات و تکمیلات احتمالی مواجه خواهد شد؛
پس بد نیست هر چند وقت یک بار سری به اینجا بزنید.